tisdag 3 februari 2009

Värsta grejen!

Har ju gått med en fruktansvärd mens värk i en hel jäkla månad,men känns mycket längre.Ringde igår och berättade detta för gynekologen,och fick en akut tid!Fattar inte direkt varför men mamma sa att det nog va något allvarligt med mig.Åkte dit idag vid kl.10.30,och träffar Marita som hade hand om mig när jag väntade Cornelia.Hon gör en vanlig undersökning,men hittar inga fel.Men hon vill att jag ska träffa en läkare,och tur som jag hade så va läkaren där ledig och beredd att ta emot mig.Så jag berättar mina bekymmer och får ännu en undersökning.Men hon kollar på mig med en konstig min och säger:jag hittar inte din livmoder!??!VA??Är den borta tänker jag!!Sen tar hon lite prover på mig och kollar i ett microskåp.Sen vill hon att jag sätter mig ner för ett samtal.Ok tänker jag!Hon kollar väldigt underligt på mig och frågar:har du haft feber titt som tätt?Har du varit trött ofta och väldigt mycket?Ja och ja svarar jag.Inte konstigt säger hon....Vadå?Nä du har en kraftig livmoders infektion,och den är så kraftig att du kan få operera eller så kan det ha gått så långt att du aldrig kan få barn mer.VAAAAA???Menar du allvar undrar jag?Ja,men jag vill att du testar 2 st pencilin kurer innan, så får vi se om du blir bättre tills på fredag!
Blir deprimerad, samtidigt som jag är lättad av att jag vet vad felet är med mig!Men jag hoppas verkligen att jag blir bättre på denna pencilin kur.För jag är ju trots allt bara 23 år,och jag vill ju ha mer barn....

2 kommentarer:

  1. Åh gumman då! Ska hålla tummarna för dig! och tänker på dig<3

    SvaraRadera
  2. Älskar dig vännen. Finns här för dig när du känner att du behöver prata.../LINDA

    SvaraRadera