onsdag 4 februari 2009

Oroande samtal!

När jag gjorde min MR röntken,så sa dom att dom skulle skriva ett brev till mig.Men jag var tvunden att fråga dom,
om det skulle vara någon större fara med mig skriver ni ett brev då med?
Nej,det gör vi inte.Då ringer vi in dig till ett samtal.
Ok,tänkte jag då vet jag.Så idag när jag satt hos mamma och tog en varm kopp kaffe så ringer hennes telefon.
Jaha vänta lite säger hon,och överlämnar mig telefonen.Damen på andra sidan luren presenterar sig som Cecilia sköterska på Ortoped mottagningen.Hej hej!Sa jag.
Tänker inget speciellt,men sen börjar hon:
Anders din ordenära läkare är inte här denna veckan,men vi vill att du kommer upp hit med lite kort varsel,så om du kan komma upp hit imorgon kl.15.00 till oss så vore det jätte bra.
Jag sitter mest som ett frågetecken med telefonen vid örat.Jaha frågar jag,varför?Har ni hittat något i nacken eller huvudet på mig?
Hon säger att dom får inte ta sådant här via telefonen,och att detta inte är hennes område att översätta till mig!
Ok blir mitt enda svar,men jag vill ju veta nu varför dom vill ha in mig.Hon förklarar lite närmre för mig att när en pasient har genomgått en MR röntken,och om dom hittar något som inte stämmer så kallar dom in en pasient på ett samtal.......

Ärligt talat till er som läser min blogg,jag vet inte hur mycket jag klarar!Jag är en 2 barns mamma och trivs med mitt liv,förutom att jag inte har ett jobb och är själv försörjande,så trivs jag med mitt liv,och jag ÄLSKAR mina barn oerhört mycket.Men dels detta som jag fick svar på igår,och detta samtalet jag ska på imånn.Jag vet att man inte ska tänka det värsta,men vad gör man inte när man får detta svaret jag fick i telefonen då?
Tänk om dom erbjuder mig en operation i nacken och misslyckas,så jag blir ett kolli eller rullstolsbunden för resten av mitt liv?Vad ska jag göra.Har ärligt talat funderat på att söka hjälp på psyket,för jag klarar inte mycket mer nu!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar